נציג ה'בית היהודי' נגד הדתיים: "פירומנים רפורמים"

    "הם ממציאים את השבת מחדש וקוראים לה "שבת ישראלית" שבת הנוגדת את השבת היהודית שעליה חונכנו ואותה קיימנו דורי דורות"
    ישראל פריי No Comments on נציג ה'בית היהודי' נגד הדתיים: "פירומנים רפורמים"

    על רקע הפגנת תמיכה בפתיחת עסקים בשבת, הנתמכת בין היתר ע"י צעירים דתיים לאומיים, תוקף המשנה לראש עיריית ירושלים דב קלמנוביץ: "הם מגדירים עצמם דתיים, אך עושים הכל כדי להרחיק ולהתרחק מהיהדות"

    קלמנוביץ'
    "הם ממציאים את השבת מחדש וקוראים לה "שבת ישראלית" שבת הנוגדת את השבת היהודית שעליה חונכנו ואותה קיימנו דורי דורות"
    21:36
    15.05.24
    אבי מימרן No Comments on שר הדתות: "מי שתוקף את החוק היה מעביר אותו בעצמו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נציגה הבכיר של מפלגת 'הבית היהודי' בעיריית ירושלים, משמיע באחרונה את קולו ברמה, בסוגיית חילולי השבת בירושלים, ומביע מחאה נוקבת על חילולה בפלטרין של מלך. היום, תוקף דב קלמנוביץ את חובשי הכיפה שתומכים בדרישות החילונים לחילולי שבת.

    קלמנוביץ מתייחס להפגנה שצפויה להתקיים הערב באולם מועצת העיר בזמן ישיבת המועצה, במהלכה יגיעו מפגינים למען שבת ירושלמית חילונית. את ההפגנה אירגנו סיעות שונות אשר נציגיהן מכהנים כחברי מועצת העיר.

    בפוסט חריף שהעלה קלמנוביץ, הוא כותב "אני לא מכיר את הדת הישראלית. את הדת היהודית אני דווקא מכיר היטב". ומוסיף, "חלק מחבריי למועצת העיר בירושלים, אשר חובשים כיפה, אימצו את הדת הישראלית והתנערו מהיהדות האורתודוקסית, אחרת איך ניתן להסביר את השבת "החדשה" שהם ממציאים?

    "הם מגדירים עצמם דתיים, אך עושים הכל כדי להרחיק ולהתרחק מהיהדות. הם מבקשים לפגוע בסטטוס קוו היפה שהיה נהוג בירושלים ולהפוך את השבת ליום חול. לא רק שהם תומכים בפתיחת עסקים, מרכזי קניות ומתחמי פנאי בשבת, הם גם מארגנים הפגנה באולם המועצה, למען חילול השבת.

    "הם ממציאים את השבת מחדש וקוראים לה "שבת ישראלית" שבת הנוגדת את השבת היהודית שעליה חונכנו ואותה קיימנו דורי דורות. שינוי הסטטוס קוו ששמר עד היום על ירושלים מאוחדת, רומס את השבת, את היהדות ואת היחד שלנו, מזיק לירושלים ופוגע בערכי הציונות הדתית".

    עוד יצוין, כי קלמנוביץ קיים לפני כחודש את 'כנס השבת' לחיזוק מעמדה הציבורי של השבת היהודית בירושלים בפרט ובישראל בכלל ונכחו בו בכירי הרבנים בציונות הדתית, בניהם הרב דרוקמן והרב שטרן ונבחרי ציבור רבים כגון השר אורי אריאל, סגן השר אלי בן-דהן, ח"כ מיקי זוהר ועוד.

    קלמנוביץ ממשיך בפוסט וכותב "זה לא אנחנו מבני עקיבא! זה לא אנחנו מהישיבות התיכוניות והאולפנות או מבתי הספר הדתיים! אלו התומכים בחילול שבת ציבורי הם לא הדתיים הלאומיים, הם רפורמים, הם פירומנים המציתים את אש המחלוקת ומבזים את הבוחרים הדתיים שבחרו בהם ואשר מאמינים ביהדות, לא בדת החדשה – "ישראליות".

    קלמנוביץ חותם את הפוסט כך "ורק עוד שאלה- איך אותם חברים מגדירים עצמם דתיים אם הם לא שומרים על שבת יהודית?".



    0 תגובות